THE FIT BLOG

כשחיטוב וירידה במשקל פוגש את עולם הבריאות, התזונה והכושר

עולם הכושר והתזונה הינו עולם רחב שנוגע במגוון תחומים. החלטנו רגע לעשות סדר בחלק מהגדרות של עולם האימונים והתזונה כדי שנדע להיות מכוונים ומסופקים בצורה הטובה ביותר. והאמת, שמפה לשם נגענו בהרבה מאוד נקודות כדי לפתוח לכם עוד ועוד את הראש 😊

אם נדבר על פעילות ואימון גופני נחלק את זה לשתי הגדרות עיקריות:

פעילות גופנית: שמדברת על תנועות הגוף הספונטניות הנובעות מפעילות שריר ביום יום למשל הליכות ממקום למקום, מטלות הבית וכל הדברים הפונקציונלים שמזיזים את הגוף שלנו.  

אימונים גופניים: שאלו בעצם האימונים המתוכננים שאנחנו עושים כמו פילאטיס, ספינינג הרמת משקולות וכדומה. האימונים הגופניים חלקם יותר חובבניים למטרות בריאות והנאה וחלקם למטרות מקצועיות כמו מתחרים אולימפים, מפתחי גוף וכדומה.

פעילות גופנית, כלומר תנועה משפרת את הבריאות שלנו! בריאות פיזית ונפשית. משפרת את בריאות הלב וכלי הדם, מפחיתה סיכון למחלות, מעודדת מצב רוח, משפרת את דימוי הגוף ועוד ועוד ועוד.

הכושר הגופני שלנו מורכב ממספר פרמטרים כגון: גמישות, כוח, סיבולת לב ריאה, זריזות, קורדינציה ועוד שמעידים על היכולות הגופנית שלנו אשר נע בין ביצוע מטלות יום יומיות ועד פעילות ספורטיבית שמטרתה שיפור הישגים.

כשמדברים על טיפולים תזונתיים, גם כאן העולמות הם רחבים והטיפולים שונים בהתאם למטרות המטופל- התאמת התזונה למחלות שונות, איזון המשקל, שיפור ביצועים ספורטיביים, מטרות אסתטיות, מינון אכילות רגשיות, שיפור הבריאות ועוד.

בין עולמות הדיאטה והאימונים הגופניים יש התעסקות ורצון לרדת במשקל ולחטב את הגוף והחלטנו רגע לעשות סדר בין המושגים ולדבר מעט פרקטיקה על קצה המזלג ובצורה פשוטה ונגישה:

חיטוב= שינוי הרכב גוף שמדבר על ירידה במסת שומן ומינימום ירידה במסת השריר למטרות אסתטיות או לשיפור ביצועים בספורטאים תחרותיים.

ירידה במשקל= ירידה במסת הגוף ללא תלות במקור הירידה במשקל ולמטרות שיפור מדדים בריאותיים ופיזיים.

ועכשיו אחרי שתי ההגדרות האלו, חשוב שנבין את החשיבות של המסת שריר המדוברת. מסת השריר היא זאת שאחראית על כך שנזוז ממקום למקום, אחראית על כך שיהיו לנו מספיק מאגרי אנרגיה בגוף למשל אחרי אימונים ופציעות כשהגוף נכנס לסטרס, הפחתת תנגודת לאינסולין, הגדלת ההוצאה האנרגטית הבסיסית ועוד. ולכן, גם כשתהיה ירידה במשקל נרצה עדיין שהיא תהיה איכותית והפגיעה בשריר תהיה מינורית ולא מעבר לחוק הרבע המדובר- רבע מהמסה שיורדת בירידה במשקל יורדת בגוף מהשריר.

ברוב תהליכי החיטוב, ישנו שילוב גם של ירידה במשקל על מנת להגיע למטרות של שיפור הרכב הגוף. הירידה במשקל מגיע מגרעון קלורי, זאת אומרת שאנחנו מכניסים פחות אנרגיה ממה שאנחנו מוציאים ביממה. בגרעון קלורי ישנה פגיעה במסת השריר ועל מנת להפחית פגיעה במסת השריר ולעשות ירידה איכותית צריך לעשות את הירידה במשקל בליווי איש מקצוע שייקנה הרגלי אכילה בריאים ומאוזנים, שיוודא שיש מספיק אוכל מזין שמכיל את כל הויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות ושומנים שחיוניים לגוף, שתהיה התייחסות לבדיקות הדם, לגיל, למצב הורמונלי, למצב נפשי והבריאותי וכמובן שיראה שיש ירידה איכותית ושילוב אימונים נכון.
אז אם נסכם ונעשה זום האוט-

כדי לרדת במשקל צריך גרעון קלורי שניתן להשיג גם על ידי מניפולציות באכילה וגם הגברת הפעילות גופנית וכדי לעשות תהליך של חיטוב צריך גרעון קלורי עם כמות חלבון מספקת ביחס למשקל הגוף ואימוני התנגדות.

כדי לעקוב אחר השינויים ישנם מספר מכשירים שבודקים זאת כמו קליפר, סרטי מדידה, משקלים עם הולכה חשמלית ומכשירים שסורקים את הגוף ממש כמו אצלנו במכשיר ה-BODYGEE שנותן לנו את המספר הרב ביותר של הנתונים על הגוף כמו מסת שומן, היקפים, יציבה, מסת גוף רזה, הוצאה אנרגטית בסיסית ועוד וכך מאפשר לנו לראות את ההתקדמות של התהליך ואיך עוד יותר לעזור לכם לשפר את הביצועים ספורטייבים שלכם ולחזק את הגוף- וכל זה על ידי תמונה ויזואלית ועל ידי נתונים מספריים. 

אוקי מגניב, אבל מה זה אימוני התנגדות בכלל?

אימוני התנגדות הכוונה הינה לאימונים שבהם השריר מגיע לגירוי מקסימלי של כוח- זה יכול להגיע מהרמת משקלים גבוהים, זה יכול להגיע מעבודה כנגד משקל גוף וזה גם יכול להגיע משיעורי פילאטיס ויוגה כל עוד השרירים מגיעים לגירוי מקסימלי.

ישנם כמה סוגי אימונים שיכולים לשפר את הכוח השרירי שלכם שחלק מהם עובדים על כוח מירבי, חלק סיבולת שריר, חלק כוח מתפרץ וסיבולת כוח ויש כאלו שמשלבים באימונים את ארבעתם. בעצם כל סוג עבודה שתגרום לכם לאתגר ותגיעו לעייפות שרירית תשפר לכם את כמות מסת השריר (במידה ואוכלים טוב וכל זה) אך חשוב לזכור שזהו עניין סובייקטיבי מדד סף עייפות השריר וכמובן משתנה בהתאם לכושר הגופני שלכם שציינו למעלה.

ואם נסכם ונעשה זום אין שמחזק את האג’נדה שלנו בפיט-
גרעון קלורי יכול להגיע בכל מיני צורות ושיטות אך חשוב לזכור שלכל אחד יש דרך אחרת שמתאימה לו שבו גם יצליח לרדת במשקל וגם יצליח לשמר את הירידה ללא חסכים פיזים ורגשיים- וזה החלק המאתגר פה שעליו נרחיב ביום אחר וזה עולם ומלואו.

אך חשוב לנו שתזכרו שבריאות מגיע בכל הגדלים והצורות. כך שגם אם אין ירידה במשקל אך אתם מתאמנים טוב, אוכלים מזין ומגוון, פעילים ביום יום ועם מצב רוח טוב- זה הכי בריא לכם!

והאמת, שלא מעט מחקרים מראים ומוכיחים שלא המשקל הוא זה שקובע את הבריאות, אלא סגנון החיים והרווחה הנפשית. 

תזכרו- כשאתם אוכלים בצורה אינטואיטיבית, בריאה ומאוזנת ומתאמנים את האימונים שאתם נהנים מהם ופעילים ביום יום גם לא בצורה יזומה- זה מה שיגרום לכך שתהיו הרבה יותר מסופקים מעצמכם, הרבה יותר חזקים ובריאים, הדימוי גוף יהיה חיובי יותר וכך גם תחיו חיים מאושרים יותר.

אוהבים, צוות פיטאיט מקבוצת פיט האוס ופיטופ.

מוזמנים לפנות אלינו ליעוץ והתאמה של אימונים ותזונה.

**אין לראות בכתבה זו המלצה רפואית ויש להתייעץ עם אנשי מקצוע בהתאם**

THE FIT BLOG TOPICS

Our instagram

[instagram-feed media=photos]

להרשמה

רק להכניס פרטים מתאימים
אנחנו כבר נדאג ליתר




Mini Cart 0

Your cart is empty.