THE FIT BLOG

8 טיפים לאכילה מאוזנת או איך לעבור את ספטמבר בשלום :)

חגים. התקופה הכי משפחתית וכיפית שיש, מלאה בארוחות, משפחה, חברים, בילויים, עוד ארוחות ובעיקר.. יציאה מהשגרה. אז כדי שתוכלו להנות מאוירת החג כמו שצריך מבלי לצאת מאיזון, קבלו מאיתנו כמה טיפים שיעזרו לכם למצות את כל הטוב שיש לתקופת החגים להציע, בלי רגשות אשם (!).

עבור רבים מאיתנו תקופת החגים מלווה בתחושת פחד קלה שמא הארוחות המרובות ״יהרסו את הדיאטה״, שהחופש המתמשך יגרום לנו ״לא להזיז את הגוף״ ועוד שלל ביטויים שאצלנו ב- FIT EAT לא אוהבים להשתמש בהם.

האג’נדה שלנו ב- FIT EAT היא איזון, הרגלי אכילה נכונים והקשבה לצורכי גוף. לכן, אנחנו ממליצים להצמד למספר כללים בסיסים וקלים ליישום שיסייעו לכם להנות מבלי להתייסר:

1.  תאכלו ממאכלי החג. לא, הם לא רעל ולא משמינים, הם כן טעימים, כן מעלים נוסטלגיות משפחתיות ובעיקר מסמלים את החגים.

2. תבחרו לאכול את המזונות שאתם לאו דווקא רגילים לאכול בשולחן החג כדי שתצליחו להנות משלל הטעמים.

3. כשאתם בוחרים, תניחו הכל בצלחת ותסתכלו רגע לפני שתתחילו לאכול ותוודאו שהצלחת מאוזנת ומורכבת מפחמימות, חלבונים וירקות בשלל צבעים.

4. החלטתם לטעום מהסיר של אמא? מהמם! אין כיף מזה. קחו כף, תניחו בצלחת ותשבו מול שולחן. תאכלו לאט ותשתדלו להפחית אכילה ללא תשומת לב, כך גם תגבירו מודעות לאכילה.

5. תוודאו שאתם לא מגיעים מורעבים לארוחות עצמן וששתיתם מספיק מים במהלך היום. ולא, אל תצמצמו את שאר הארוחות כי יש ארוחת חג, זה רק יגרום לכם להגיע עוד יותר רעבים ולאכול בארוחה יותר ממה שתכננתם.

6. אכלו בצורה איטית, תהנו מהחברה שסביבכם, תניחו את המזלג מדי פעם ותנסו להרגיש מה מידת השובע והמלאות שלכם מהארוחה. תשאלו את עצמכם האם מתאים לכם להמשיך לאכול או שמתאים לכם לעצור פה. אל תשכחו שהרוכל לא בורח ותמיד (!!!) יש לכם לגיטימציה לאכול אותו. זאת ממש לא הפעם היחידה שמותר לכם או מגיע לכם.

7. אכלתם יותר מידי? הכל בסדר. זה לגמרי לגיטימי שזה ייקרה. תהיו סלחניים כלפי עצמכם ותמשיכו את יומכם כרגיל.

8. לכבוד השנה החדשה, עשו לעצמכם טובה ותחליטו שהשנה תנסו לסגל לעצמכם הרגלים של הקשבה לגוף, שפה נעימה כלפיי עצמכם וכלפיי האוכל ולהפחית לחץ סביב האכילה בחג, ובכלל 😉.

האמת היא- שזה לגמרי בסדר אם יצאתם מהשגרה שלכם! תכלס, איך אפשר לחפש שגרה בחוסר שגרה? תהנו מהזמן הזה. מהחופש, מהמשפחה, וכן- גם מהאוכל.

מתכון מושלם לגלידת יוגורט PRO עם דבש:
מצרכים:
500 מ”ל שמנת מתוקה 38%
פחית חלב מרוכז
גביע יוגורט PRO
מקל וניל/כף מחית וניל (לא חובה אבל מוסיף מאוד)
הוראות הכנה:
בקערה גדולה מערבבים את היוגורט, הוניל והחלב המרוכז
בקערה נוספת מקציפים את השמנת עד שיציבה (שימו לב לא להקציף יתר על המידה שלא תישבר)
מקפלים את השמנת אל קערת היוגורט
מעבירים למיכל אטום ומקפיאים ל-7 שעות או יותר.
להגשה זלפו דבש איכותי וחתכו תפוח אדום, תאנים או רימונים.

שנה טובה וחג שמח,
יובל כרמי, דיאטנית קלינית של קבוצת FIT.

THE FIT BLOG TOPICS

Our instagram

[instagram-feed media=photos]

להרשמה

רק להכניס פרטים מתאימים
אנחנו כבר נדאג ליתר




Mini Cart 0

Your cart is empty.