THE FIT BLOG

אז מה זה בעצם פילאטיס?

תמיד רציתם לנסות אבל חשבתם שאתם לא גמישים מספיק? מה פתאום, פילאטיס זה רק לנשים. בפילאטיס לא מזיעים בכלל.

שיטת הפילאטיס בנויה על הקשר בין נשימה ושליטה ממרכז הגוף, תוך שימת דגש חזק על יציבה כבסיס לתנועה חופשית. ג’וזף פילאטיס שהושפע מהיוגה והטאי צ’י פיתח שיטה, שבמרכזה עומדות הנשימות והשליטה של המוח בגוף, והוא קרא לה Contrology. השיטה, שבמקורה נועדה להוות התעמלות שיקומית לספורטאים ורקדנים לאחר פציעות, והתעמלות מחזקת ובונה לאנשים עם מוגבלויות (כגון אסטמה, עקמת, שיתוק ועוד), שמה דגש רב על תנועה נכונה של הגוף. אימון הפילאטיס טומן בחובו יתרונות עצומים לגוף, מקל על כאבי גב וברכיים ומעל הכל מחזק ומחטב את הגוף.

אימון הפילאטיס הוא סדרה של תרגילים המפעילים את השרירים המייצבים ומתרגלים את הגוף לגייס את השרירים הנכונים לכל תנועה. השרירים המייצבים הם אותם שרירים הנמצאים עמוק מתחת לעור, קרוב למפרקים, סביב החוליות וברצפת האגן. שרירים אלו מסייעים לשרירים המניעים ומבודדים את התנועה. השיטה מייחסת חשיבות עצומה לשרירים אלו, כיוון ששימוש נכון בהם יאפשר תנועה חלקה יותר וימנע עומס על חלקים אחרים בגוף.

התרגילים המבוצעים, על המזרן ועל המכשירים בסטודיו, מבוצעים במספר חזרות קצר יחסית כדי לאפשר ריכוז במהלך כל חזרה ולהימנע מהתשת השריר. כל תרגיל פילאטיס ידרוש ייצוב של חלקים מסוימים, ותנועה מאוזנת מהחלקים האחרים. הדרישה לשמור על יציבות מרבית מאתגרת את השרירים המייצבים באותו אזור. הדרישה לתנועה הרמונית בכל הטווח מפעילה שרירים רבים יותר ולא רק את השרירים המורגלים בהפעלה.

יתרונותיו ותוצאותיו של אימון הפילאטיס מורגשות בכל רגע גם מחוץ לסטודיו ומובילות לביצוע המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, ללא שחיקה מיותרת וללא פגיעות גופניות. בנוסף, שיפור טווחי תנועה במפרקים ולאורך כל עמוד השידרה. בכך נמנעים לחצים על חוליות ומפרקים מתנועה בלתי יעילה.

שיטת הפילאטיס מתאימה למגוון רחב של מתעמלים:

לאוכלוסייה בריאה:
המעוניינת להגיע לאיזון מושלם בין גוף ונפש, לשפר קואורדינציה, לחזר את הגוף בצורה מאוזנת, לשפר טווחי תנועה וכמובן לחטב ולעצב את הגוף על ידי בניית שרירים ארוכים וחזקים.

לסובלים מליקויי יציבה:
 הקשתה מוגברת בגב התחתון, שרירי צוואר חלשים, קימור בגב העליון, עקמת ועוד.

לנשים לפני כניסה להריון, במהלך הריון וגם שמונה שבועות לאחר הלידה:
השיטה תורמת רבות לבניית מרכז גוף חזק, בטן, גב תחתון, וקרקעין אגן.

לנשים ולגברים הסובלים מבעיות גב:
פריצות דיסק, ספונדילוזיס, כאבי גב כרוניים, בעיות צוואר וכתפיים ועוד.

לגיל הזהב:
שיטת הפילאטיס עובדת על תנועתיות בעמוד השדרה, שרירים ומפרקים. התרגילים תורמים לחיזוק הגוף ולבניית עצם. כמו כן ישנו דגש על תנועה איטית ומבוקרת בשילוב נשימה נכונה.

לרקדנים:
לימוד שליטה וריכוז ברמה גבוהה, שיפור קואורדינציה, יציבה וחיזוק הגוף באופן יחסי להארכת השרירים

שיקום:
לאחר פציעות בכלל ופציעות ספורט בפרט.

THE FIT BLOG TOPICS

Our instagram

[instagram-feed media=photos]

להרשמה

רק להכניס פרטים מתאימים
אנחנו כבר נדאג ליתר




Mini Cart 0

Your cart is empty.

×